Dirigent Elisabeth Blom

begon haar professionele muziekcarrière toen ze Ruach Vocaal Jeugdensemble oprichtte in 2003. Onder haar leiding ontpopte dit koor zich van een eenvoudig kinderkoor tot een koor in het topsegment, behaalde in 2012 de jury- en publieksprijs op het Nederlands Koorfestival en werd daarmee ‘Koor van het Jaar 2012’. In het jaar erna maakte het koor de cd The Christ Child en werkte in 2014 mee aan de cd ‘Tombeau’ ter gelegenheid van ’75 jaar Daan Manneke’.

Ze is vanaf 2017 de opvolger van Daan Manneke als dirigent van Cappella Breda. In 2020 richtte ze vocaal kwartet ‘Hollands Collectief’ op, waar ze artistiek leider en sopraan is. Dit professionele ensemble combineert oude muziek uit de Renaissance met nieuwe muziek, waarbij Nederlandse componisten een prominente plaats krijgen. Haar passie voor ensemblezang in solistische bezetting geeft ze hiermee gestalte. Hollands Collectief voert momenteel nieuwe composities uit die in opdracht van het kwartet worden geschreven, ondermeer mise-en-scène van Daan Manneke voor vocaal kwartet en gitaar.

Als sopraan zingt ze in de kerngroep van Cappella Amsterdam o.l.v. Daniel Reuss, het Nederlands Kamerkoor o.l.v. Peter Dijkstra, Amsterdam Baroque Choir o.l.v. Ton Koopman en het Apollo Ensemble.

 Daarnaast treedt zij op als sopraansoliste in bijvoorbeeld de Matthäus Passion, maar ook in een solo recital met ‘Chants de terre et de ciel’ van Olivier Messiaen in het Orgelpark Amsterdam, of de liederen van de befaamde Nederlandse componist Gerard von Brucken Fock.

Elisabeth genoot zanglessen van Margareth Roest, Esther Putter, Connie de Jongh, Harjo Pasveer, Rita Dams en momenteel van Hanneke de Wit.

Elisabeth was in 2021/2022 dirigent van projectkoor Coqu in Utrecht. In het verleden was ze dirigent van o.a. het Roosevelt College Choir in Middelburg(8 jaar), Zeeuws Vocaal Ensemble, het Achterhoeks Bachkoor, en kamerkoor Lelystad.

Ze studeerde koordirektie aan het Rotterdams Conservatorium bij Wiecher Mandemaker en deed de masteropleiding koordirektie bij Jos van Veldhoven aan het Koninklijk Haags Conservatorium. Ze nam deel aan diverse masterclasses, waaronder de Kurt Thomas Cursus en de internationale masterclass for choral conductors van Studium Chorale in Maastricht, waaraan ze ook 10 jaar als sopraan verbonden is geweest.